
Prawdopodobnie większość biur boryka się z ogromną ilością dokumentów, nad którą w jakiś sposób należy zapanować. Porządek w papierach jest potrzebny nie tylko na wypadek ich kontroli, ale też ze względu na wyższy komfort pracy – nikt nie marnuje czasu na szukanie ważnego dokumentu wtedy, gdy okazuje się on potrzebny. Do sortowania dokumentów i ich archiwizacji przydają się teczki. Jakie ich rodzaje warto mieć w biurze? Sprawdźmy!
Niezawodne teczki na gumki
Niewiele osób korzysta już z teczek zawiązywanych na tasiemki. I nic w tym dziwnego – ten sposób zamykania teczki jest po prostu niewygodny, zwłaszcza wtedy, gdy teczki nie ma na czym położyć. Obecnie najczęściej zamawiane teczki do biura to modele na gumkę. Teczki dostępne są w wielu różnych kolorach oraz z gumkami zamocowanymi w różnych częściach. Gumka może domykać górną okładkę teczki, przechodząc przez jej dłuższy bok, jeden, lub dwa rogi okładki itp. Elastyczną gumką łatwo zabezpieczyć dokumenty w środku nawet stojąc, czy w pośpiechu przechodząc pomiędzy sekretariatem a biurkiem. Tekturowe teczki na gumkę mają zazwyczaj dość długie zakładki, co sprawia, że mogą pomieścić nawet spore stosy dokumentów.
Teczki „do zadań specjalnych”
W biurze warto mieć też teczki przezroczyste z tworzywa, zapinane np. na guzik. Przezroczyste modele już na pierwszy rzut oka pozwalają ocenić, co się w nich znajduje. Są więc praktyczne w przypadku dokumentów, które muszą pozostawać poufne (np. materiałów reklamowych, ankiet itp.).
W niektórych biurach sprawdzają się dobrze również teczki utwardzane, które doskonale chronią dokumenty przed pogięciem się i w których można transportować większą liczbę dokumentów, bez obawy o ich wysypanie się. Utwardzane teczki prezentują się też bardziej elegancko, lepiej sprawdzają się więc podczas ważnych spotkań i kluczowych klientów.
W firmach, w których obraca się dokumentami w innym formacie niż A4, z pewnością przydadzą się też teczki A3 lub większe.